Espai de ioga

A la Rambla de Girona

Pranayama per a l'estiu

El pranayama és una part important de la pràctica. Complementa i facilita les àssanes, i té un efecte global a tot el cos i la ment. A continuació us presento un petit esquema, extret de yogasynergy, per començar-ho a practicar.

L'article recomana començar amb una longitud de respiració de 45 segons. Si es fa llarg, intercaleu respiracions normals i continueu.

  1. KEVALA KUMBHAKA: 2 – 5 de meditació en silenci (respiració invisible, inaudible, resultat de concentrar-se en allargar i relaxar el cos).
  2. PURAKA UJJAJI PRANAYAMA: 4 – 6 respiracions en inspiració llarga (40 segons inspiració, 5 segons expiració)
  3. ANTARA KUMBHAKA PRANAYAMA: 4 – 6 respiracions inspiració i retenció. ( 5 segons inspiració; 35 segons retenció: 5 segons expiració)
  4. RECAKA UJJAJI PRANAYAMA: 4 – 6 respiracions amb expiració llarga (5 segons inspiració, 40 segons expiració)
  5. BHAYA KUMBHAKA PRANAYAMA: 4 – 6 respiracions expiració retenció  (5 segons inspiració, 5 segons expiració, 35 segons retenció)
  6. KEVALA KUMBHAKA: 5 – 30 minuts de meditació en silenci (respiració invisible, inaudible, que us pot portar a la sensacions de satisfacció, amor i amabilitat)
  7. SAVASANA: 5 – 10 minuts de relaxació supina.

Aquí teniu els enllaços als articles originals, molt interessants: [Part 1] [Part 2]

En visitar la web estàs d'acord en que emprem galetes per millorar la teva experiència.
Ok