fbpx

Meditació en ioga

El terme meditació apareix contínuament en la nostra vida diària, fent referència a un estat mental vagament identificat amb el benestar i amb l'absència de consciència. Però dins el ioga, la meditació té un significat precís que s'emmarca en una filosofia mil·lenària.  

intimacyPatanjali (s. II a.C) en els Yoga Sutras, defineix ioga com la suma de 8 parts: Yama o vots ètics universals (no violència, veracitat, no robar i no cobejar),  Niyama o disciplines de purificació, asana o pràctica postura, pranayama o control de la respiració, pratyahara o recolliment dels sentits, dharana o concentració, dhyana o meditació i samadhi o absorció de la consciència.

La proposta innovadora que fa B.K.S. Iyengar és la d'incloure totes 8 parts en la pràctica de les àssanes o postures.  Cada postura s'ensenya detalladament i es posa èmfasis en criteris fisiològics com alineament, obertura, direcció i precisió, que expandeixen en el pla físic els conceptes filosòfics del ioga. Per exemple, una postura practicada alineant correctament el cos implica no violència, perquè beneficia a tot el cos de manera semblant, i veritat, perquè exigeix a cada múscul i articulació el màxim rendiment i atenció.

En aquest marc, la meditació sorgeix com a resultat d'un esforç intens i precís en la postura. La dharana o concentració en un aspecte determinat de l'àssana es va fent, amb la pràctica continuada, més estable i precisa i s'estén fins que es converteix en una mena de capa d'acció i sensació contínua que absorbeix el cos sencer. En aquest moment el practicant gaudeix d'un flux mental molt diferent de l'habitual: sent la vida i la consciència en cada una de les cèl·lules, i s'allibera de l'estretor del pensament racional. Amb una pràctica intensa durant anys, el procés de meditació madura i si es manté estable durant prou temps, porta al practicant a les portes del samadhi o l'alliberament final de la consciència.

Un dels mèrits de B.K.S. Iyengar ha estat de fer accessible a tothom aquesta via d'autoconeixement. Encara que la meta final d'alliberament sembli fora del nostra abast, la pràctica acurada i personalitzada que proposa ens porta amb els beneficis d'un cos revitalitzat i d'una ment descansada i atenta.

 

 


  • IMG_20181025_174722.jpg
  • IMG_20180926_080311.jpg
  • IMG_20180926_082559.jpg
  • IMG_20181025_175053.jpg
  • IMG_20181026_172837.jpg
  • IMG_20181025_174804.jpg
  • IMG_20181025_174925.jpg
  • IMG_20181022_182206.jpg
  • IMG_20181025_175408.jpg
  • IMG_20181026_172813.jpg
  • IMG_20181026_172847.jpg
  • IMG_20181025_175211.jpg
  • IMG_20181025_174826.jpg
  • IMG_20181025_175120.jpg
  • IMG_20181025_175244.jpg
  • IMG_20181025_174745.jpg
  • IMG_20181022_183758.jpg
  • IMG_20181025_174729.jpg
  • IMG_20181026_095642.jpg
  • IMG_20181022_182351.jpg

Més cursos

Mindfulness els divendres de 18:45h a 20:45h amb en Joan Carles Espejo. Sessió informativa: 13 setembre.

Tai txi txuan amb en Xavier Alvarez, els dimecres de 9:30 a 10:50. Inici: 18 setembre.

Moviment conscient i improvisació amb l'Ariadna Sarrats Carbó, els dijous de 15:15 a 16:45. Inici: 17 setembre.

Per inscripcions contacteu els professors corresponents.

Subscriu-te al butlletí

Previsió de cursos

Whit Hornsberg 9-10 Maig

Alison West 3-5 Juny

Aprèn des de casa

llibretrans.redimensionada televisiotrans.150

Pels nostres alumnes...

Per mi és un espai de desconnexió amb el món exterior, però d'altra banda és la manera de connectar el cos i la ment. Relaxa molt pensar en que fas alguna cosa que potser et costa però que et fa bé.
SGP (Girona)

Cursos addicionals

© 2019 Espai de ioga Girona Rambla de la Llibertat, 6, 4 | 17004 Girona david@espaideioga.cat | +34-655341258